مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نقش موسسات فرهنگی در رشد و ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری استان را مهم و تاثیرگذارارزیابی کرد.

علی غیاثی ندوشن در نشست با موسسات فرهنگی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر موسسات فرهنگی در استان از لحاظ کمیت به رشد قابل توجه ای رسیده اند،خواهان اجرای برنامه کیفی فرهنگی و هنری از سوی آنها شد.
وی با بیان اینکه موسسات فرهنگی ایده پرورو خلاق می توانند نیازهای جامعه را شناسایی نمایند،اظهار داشت:دستگاههای اجرایی وسازمانها نیز می توانند برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی از موسسات فرهنگی بهره نمایند.
وی خواهان توجه جدی تر دستگاهای اجرای استان ازظرفیت موسسات فرهنگی و هنری شد و گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات فرهنگی مجوز دار حمایت خواهد نمود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه خواهان توجه موسسات به شرایط عرف جامعه شد وافزود:درفعالیت های فرهنگی و هنری در عین حالی که باید به برنامه های کیفی و ذائقه مخاطبین توجه نمایند، باید شرایط عرف جامعه را هم در نظرداشته بگیرند.
غیاثی ندوشن تسهیل سازی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را از برنامه های مهم این اداره کل برای موسسات فرهنگی و هنری ذکر نمود وتاکید کرد:ارشاد اسلامی ازجایگاه قانونی موسسات فرهنگی و هنری مجوزدار حمایت می نماید.
وی همچنین خواهان یک اتحادیه یا تشکل صنفی از سوی خود موسسات فرهنگی و هنری استان شد وپیشنهاد داد با تشکیل این اتحادیه بسیاری از مشکلاتی که موسسات با آن مواجه هستند برطرف می شود.
گفتنی است در این نشست موسسات فرهنگی استان یزد با ذکر برخی از مشکلات به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.
در حال حاضر نیز95موسسه فرهنگی تک مظوره و چند منظوره در استان یزد فعالیت می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا